11. април 2014.

Captain America: The Winter Soldier - Kapetan Amerika: Zimski vojnik

Kapetan Amerika je konačno postao pravi BADASS superheroj. Sve što je prvom delu filma nedostajalo - napredna tehnologija, besprekorni vizuelni efekti, Stiv Rodžers kao Kapetan Amerika tokom celog filma, ženska uloga koja razbija, odličan partner koji je takođe superheroj, negativac koji ima veliku pozadinsku priču... Sve to ovaj deo ima. Stiv je konačno dobio film kakav najstariji superheroj ikada zaslužuje. Kris Evans je zajedno sa Skarlet Johanson bio deo jednog od najboljih Marvelovih filmova do sada (po mom mišljenju, "Avengersi" su i dalje nedodirljivi, ali "CA:TWS" stoji tik iza njega). :) Film me je oduševio. 


http://www.imdb.com/title/tt1843866/?ref_=hm_cht_t1

Nakon nekoliko meseci bioskop u Tržnom centru Ušće se ponovo otvorio, u punom sjaju; umesto prethodnika - Koloseja, zablistao je moderni Cineplexx. Naravno da sam morao da budem deo cele priče oko otvaranja već istog dana, ali tek sutradan sam mogao da stignem da odvojim vreme i pogledam neki film. Distributerska kuća Taramount je najavljivala da će se ovaj film naći u bioskopima kada se Cineplexx u Ušću otvori, te je to za mene bio pun pogodak. Prvi put si u novom, najmodernijem bioskopu, gledaš najnoviji Marvelov film koji pored Kapetana Amerike od glavnih likova ima i Crnu Udovicu, a kao šlag na torti film je u 3D-u. :) Postoji li išta bolje?! Dakle, iskusio sam sve čari novog bioskopa odjednom, a iz sale izašao kao desetogodišnjak - sa oduševljenjem na licu i željom u srcu da možda ipak postoji mogućnost da nekada neko napravi Kapetanov štit koji će biti kul isto kao i ovaj iz filma (iako sam nakon deset minuta shvatio da je tako nešto nemoguće). Sve u svemu, Marvelovi filmovi sve njihove ljubitelje pretvore u totalne zanešenjake i geekove, a ovaj nije tako uticao samo na mene, već na ceo svet. Kako vidim, kritike su odlične na svim sajtovima, a fanovi su zadovoljniji nego ikada do sada. Ako želite da ovih dana posetite Cineplexx u Ušću, moja topla preporuka je da izdvojite dva i po sata i pogledate baš ovaj film. :) 

Glavne uloge: Chris Evans, Scarlett Johansson
Sporedne uloge: Anthony Mackie, Samuel L. Jackson, Robert Retford, Sebastian Stan, Cobie Smulders...
Režija: Anthony & Joe Russo
Žanr: akcija, avantura, Sci-Fi, triler
Distributerska kuća: Taramount


(Spoiler alert - početak)

Kapetan Amerika je zajedno sa Crnom Udovicom jedan od glavnih ŠILDovih agenata. Iako je rat za NJu Jork gotov, život superheroja poput Stiv Rodžersa nikada ne donosi mir. Već na početku filma Kapetan odlazi na misiju da spase ŠILDove taoce koje je zarobila piratska banda. Ali nije ni svestan da će jedan od tih taoca upravo biti jedan od njegovih protivnika. Dok se on na brodu bavi "fizičkim" poslom, Crna Udovica sa kompjutera broda kopira hard disk na svoj USB. Kasnije se ispostavlja da taj USB jeste cela poenta filma. Nik Fjuri Kapetanu otkriva tajna postrojenja i tri najnovija leteća broda sa neverovatno opasnim oružjem u njima. Postrojenja se nalaze ispod zgrade ŠILDa, i Nikovo su najveće blago. Zaplet počinje u trenutku kada Nika napadne takozvani Zimski Vojnik, protiv koga će Nik izgubiti život. Stiv i Nataša u daljem toku filma shvataju da se u sam ŠILD infiltrilala HIDRA, nacistički pokret otpora, i pošto više niko nije siguran u pomoć pozivaju Stivovog prijatelja Sema, koji će kasnije obući kostim Falkona.

(Spoiler alert - kraj)



Nadam se da će svi oni koji budu čitali odeljak "Spoiler alert" ipak uživati u filmu jer sam se potrudio da dam što je manje moguće spojlera. :) Film ima dosta iznenađenja, čak sam i sam nekoliko puta naglas prokomentariosao neku scenu pitajući se da li je to moguće?! Nisam želeo da pogledam nijedan drugi trejler osim prvog, i to se isplatilo. Uživao sam u svom neznanju vezanom za ovaj film. 

Prvenstveno želim da kažem da je film sa tehničke strane odrađen do savršenstva. Baš sam se nekoliko puta zapitao da li postoji granica za vizuelne efekte. Sve u filmu izgleda neverovatno realno. Scene sa letećim brodovima, Falkonova krila... Perfektno. Kamera je bila odlična pogotovo u scenama tuča, mada mi je nekoliko puta zasmetao onaj efekat "shaky cam" koji je u nekim scenama bio potpuno nepotreban. Zvuk je bio izuzetan, iako bih ga ja da još malo pojačao (nije do filma, već do bioskopa). 

Likovi u filmu su me oduševili. Novi i stari. Stari su unapređeni, zanimljiviji, a novi su zaista fenomenalni. Tako se Anthony Mackie odlično snašao u ulozi Falkona, Retford (koga inače nešto ne volim) savršen za ulogu korumpiranog zlikovca, Samjuel NIKADA BOLJI u ulozi Nika (samo kada se setim scene u kojoj skine povezac sa oka *chills*). Ako ste mislili da ste videli sve što vam Nataša Romanof može ponuditi, varate se. Da nije bilo nje, film ne bi bio dobar kao što jeste. Nadam se da će ona dobiti zaseban film jer Skarlet zaista razbija glumeći tog lika. 




Promena reditelja se definitvno uočava. Drugi deo priče o Kapetanu Americi prevazilazi prvi u svakom pogledu. Scenaristi su odradili odličan posao sa pričom. Kao i u bilo kom drugom Marvelovom filmu (jedan od ključnih razloga zbog koga više volim Marvel nego DC) i ovaj je imao dosta komičnih momenata. Nekoliko puta scenaristi su nekim rečenicama odlično zagrejali atmosferu i nasmejali publiku. Tako npr. me je ODUŠEVILA ideja da Sten Li, tvorac Marvel stripova, bude čuvar u Smitsonijanu. On u jednoj sceni, nakon što Kapetan i Falkon ukradu kostime iz muzeja, ulazi u prostoriju, obučen kao čuvar, zatiče lutke bez kostima i uzviče rečenicu "I'm so fired!". :) Previše je dobro videti Stena, pa makar i na nekoliko sekundi.

Interesantni zaokreti u radnji čine ovaj film jednim od najboljih Marvelovih do sada, a dosta scena akcije samo pospešuju utisak. Takođe mislim da je "C.A.:T.W.S." najbolji zasebni film nekog od članova Avengers tima. O negativcu filma, Zimskom Vojniku, ne želim ništa da govorim, jer je on najveći spojler u filmu. 



Omiljeni citat:
 Nick Fury: "You need to keep BOTH eyes open."
Nakon što su se utisci slegli, mogu reći da sam izuteno zadovoljan filmom. Odlična akcija, priča, likovi... Sve što jedan Marvel fan poželeti može! :) Moja ocena je: 

Kupio bih Blu-Ray/DVD kopiju filma.

P.S. A TRUE MARVEL FAN STAYS UNTIL
THE CREDITS HAVE FINISHED ROLLING.

Trejler pogledajte ovde, i što pre, pravac u bioskop! :)