7. август 2013.

The Departed - Dvostruka igra

Nije mi bilo jasno zašto je ovaj film 2005. godine osvojio Oskara za najbolji film. Pre otprilike četiri godine sam krenuo da ga gledam, ali nije išlo... Jednostavno nisam bio dovoljno zreo za ovako brze i komplikovane dijaloge, kao i montažu koja u trenutku ide od prošlosti do sadašnjosti. Ali, dao sam mu još jednu šansu, te sam ga juče pogledao ponovo. Ovaj put do kraja. Imao sam šta da vidim. :)




Kao prvo, ne vidim nijedan razlog zbog koga Leonardo DiCaprio nema osvojenog Oskara. Čovek briljira u svakoj svojoj ulozi, a kako vreme prolazi, njegove uloge su sve teže i zahtevnije. Moram priznati da što više gledam njegove filmove sve više volim njega samog i njegove neverovatne glumačke sposobnosti. Po mom mišljenju on je jedan od najboljih glumca današnjice. Zaista bih voleo da vidim pozlaćenu statuu viteza kako ove godine odlazi u njegove ruke i to za film "The Wolf of Wall Street", čiju premijeru nestrpljivo iščekujem.

Ali, dosta o Leu i mojim željama. "Dvostruka igra" je ono zbog čega sam ovde. U startu, čim vidite poster na kome pišu imena glumaca koji igraju u filmu očekuje se nešto dobro. Bukvalno sve veličina do veličine. Počevši od neverovatnog Jack Nicholsona, zatim Matt Damona, Lea DiCapria, Mark Wahlberga, pa sve do onih koji nisu na posteru: Martin Sheena, Alec Baldwina i Vere Farmige. Odmah se može naslutiti da film neće biti loš. No, kada na sve dodamo režiju Martina Scorsesea, onda je zagarantovano da će ovo biti film za pamćenje. 

Martin Sheen (Kvinen)  i Mark Wahlberg (Dignam)


Ne želim da dužim u prepričavanju radnje filma, jer ju je nemoguće u potpunosti prepričati. Takođe, ne želim da otkrijem finalnih deset minuta filma, koji su bili neverovatan šok za mene. Bukvalno sam otvorenih usta gledao film do kraja, začuđen i zaprepašćen. Nikako to nisam očekivao da će se desiti. NIKAKO. :) 

(spoiler alert - početak)

Frenk Kastelo (Jack Nicholson) je jedan od najvećih kriminalaca današnjice, i policija ga neprestano traži. Kako sama policija ne može odjednom da uhapsi Frenka, iako zna o svim njegovim zločinima, kao i mesto u kome Frenk boravi, policija unajmljuje policajca koji će se infiltrirati u samu grupu Kastelovih mafijaša. Kada Bili (Leo DiCaprio) dođe na intervju u policijsku stanicu, povodom dobijanja posla, Kvinen i Dignam vide u njemu lika koji može izneti celu situaciju. Bilijeva prošlost je mračna, svi u porodici su bili propaliteti, mafijaši, ili osnivači bandi (njegov ujak je čak bio i jedan od Kastelovih ljudi). Pošto Bili želi da bude policajac, i da se otrgne od svoje prošlosti, on dobija posao, ali kao tajni policajac. Samo Kvinen i Dignam znaju čime se on bavi kao i to da će preko Bilija biti bliži Kastelu i na taj način sakupiti više dokaza protiv njega. 

Kastelo i Bili

Neposredno pre nego što su intervjuisali Bilija, Kvinen i Dignam su zaposlili mladog, ali izvanrednog policajca Kolina Salivana (Matt Damon) i dodelili mu mesto detektiva u njihovoj specijalnoj jedinici. Ni sami nisu bili svesni da je, isto kao što su oni ubacili Bilija među Kastelove ljude, Kastelo upravo poslao Kolina da se infiltrira u policiju, i na taj način mu pomogne da ne bude otkriven. Zajedno sa Kolinom, Kastelo preprodaje lažne čipove za lansiranje raketa Kinezima, a za uzvrat dobija milion dolara. Naravno, iako su svi iz policije i FBI-a posmatrali tu trampu, i čekali da ih uhvate, Kastelo beži na potpuno drugu stranu, koju je Kolin raščistio i napravio prohodnom. 

Kostelo i Kolin u bioskopu.

Kada i Kastelo i Kvinen nanjuše "pacove" među svojim ljudima, počinje prava dvostruka igra. Igra skrivanja i bežanja, napadanja i iznenadnog i brutalnog ubijanja. Kolin upoznaje devojku Medlin - policijskog neuropsihijatra (Vera Farmiga), koja mu je predstavljala podršku, ali ga na kraju i uništila. Ona se takođe zbližuje sa Bilijem i ostaje trudna. Čije je dete ostaje misterija, iako je ona tvrdila da je dete Kolinovo. Medlin sama sa sobom vodi dvostruku igru, u isto vreme boreći se sa muškarcima koji međusobno takođe vode dvostruku igru. Ona postaje ključan faktor na kraju filma, kada zajedno sa Dignanom stavlja tačku na kraj cele smrtonosne igre.

Medlin (Vera Farmiga)

(spoiler alert - kraj)

Kadrovi u ovom filmu su neverovatni. Kamera je odlična. Gluma izvanredna. Ali ipak, montaža (za koju je "The Departed" dobio Oskara) mi se nije dopala. Zamislite da se u jednom trenutku dešava neka scena i u pozadini ide pesma Rolling Stonesa, i ODJEDNOM, ta scena doživljava prekid, a radnja filma se prebacuje na neku drugu scenu, sa potpuno drugačijom muzikom u pozadini. Iskreno, to me je malo iritiralo. Kada sam se već dotakao Stonesa, oduševio me je izbor pesme, meni verovatno njihove omiljene. Sam tekst pesme pospešuje radnju filma. Poslušajte je ovde, ako niste već odavno:



Takođe, postoji još jedna zamerka.  Nije mi se dopalo to što u ovom filmu ima preeeeviše psovki. Scenaristi su definitivno mogli da izbegnu toliko ružnih reči, pogotovo u scenariju Mark Wahlberga. Bukvalno ne prolazi ni minut a da se neka psovka ne čuje. No sve to treba staviti na stranu, jer jedino što je važno je da je ovaj film IZVANREDAN! Zaista, od prvog minuta pa sve do kraja, "Dvostruka igra" drži pažnju i jednostavno ne daje gledaocima da odvoje pogled od platna/Tv-a/kompa. Režija neverovatna, potpuno u stilu Martina Scorsesea... Scenario je vešto izveden, bez ijedne rupe, tako da sve na kraju dolazi na svoje... A kraj, kao što rekoh, on me je potpuno iznenadio. 

Omiljeni citat: 
Frank Costello: I don't want to be a product of my environment. I want my environment to be a product of me. 
Po prvi put se, što se tiče ocene, slažem sa sajtom IMDb. Ovaj film ocenjujem ocenom 8,5/10. Mogao bih mu dati devetku zvog odlične radnje i neočekivanih zaokreta, ali ipak postoje stvari koje mi se nisu dopale i uticale na samu ocenu.

Trejler za film pogledajte ovde: