27. август 2013.

Kick-Ass (2010)

Duuugo sam bio skeptičan prema ovom filmu. Nije mi se dopadala ideja, nekako nisam osećao da će ovo biti film vredan gledanja. Ali, jednog tmurnog i kišovitog dana, odlučih se ja da pogledam ovaj čudan svet superheroja. Od prvog minuta sam znao da će mi se dopasti. Od prve izgovorene rečenice. I šta se desilo? Nakon skoro mesec dana sam promenio naslovnu sliku na Facebook-u i stavio Kick-Assa na nju. Inace, bio je podvig izdržati toliko dugo! :D Zatim sam skinuo originalni soudtrack i ceo dan slušao muziku iz filma. I još nešto, ne mogu dočekati peti septembar kada ću pogledati drugi deo u bioskopu! :D 



Da, mislim da se moje komšije čude kako u isto vreme slušam Prodigy i Elvisa, ali kao što je ceo film drugačiji, tako je i soundtrack! Sklop muzike ze film je izuzetan!! Počeo sam da se smejem još od samog početka filma. Svi likovi su zanimljivi, a film neuporedivo bolji nego što sam mislio da će biti. Gledao sam skoro sve "superherojske" filmove... Sa drugovima se prepirao da li je DC bolji od Marvela, (mada sam ja uvek bio na strani Marvela, ili obrnuto?! Ma kao da je važno, OBOŽAVAM i DC i Marvel!!) čitao stripove (čak sam od svega što je bilo moguće poželeti za devetnaesti rodjendan, dobio Iron Man strip)... I tek onda sam pogledao "Kicka"... Zanimljivo je da se niko do 2010. godine nije setio da napravi nešto ovako. Da snimi film o običnim ljudima željnim da budu superheroji! Svakako je bolji od nekih starih delova Betmena (pogotovo onaj u kome je Betmen Džordž Kluni, a sada se bunimo za Bena Afleka) i npr. filmova poput "Captain America", "Fantastic 4" i novog Spidermana. I upravo je to ono što izaziva faktor znenađenja. Kako to da je jedan superherojski film, u kome zapravo nemamo pravog superheroja, bolji od onih u kojima ljudi imaju vanzemaljske moći??? Nisam siguran, ali znam da mi se od "Avengersa" i trilogije "Dark Knight", ovaj tako reći, superherojski film najviše dopao. Moguće da je ovo bilo najpozitivnije iznenađenje u prethodnih par godina. :) 

Araon Johnson u ulozi Kick-Assa

Glavne uloge u filmu dobili su sledeći glumci: Araon Taylor-Johnson (Dejv i Kick-Ass), Chloe Grace Moretz (Mindi i Hit Girl), Mark Strong (Frenk), Kristopher Mintz-Plasse (Kris i Red Mist) i Nickolas Cage (Dejmon i Big Daddy). Mathew Vaughn je u isto vreme i režiser i scenarista. 

(spoiler alert - početak) 

Dejv je običan tinejdžer. Ni po čemu se ne izdvaja, a kako i sam kaže, kada bi bio superheroj jedina moć bi mu bila da odbija devojke od sebe. Kao veliki obožavalac stripova, on samom sebi postavlja pitanje kako to da do sada niko od "običnih ljudi" nije navukao masku na svoju glavu, i počeo da se bavi problemom kriminala. Kada jednog dana sa interneta kupi čuveno zeleno ronilačko odleo, počinje njegova priča. On postaje Kick-Ass. Kao i svaki početak, i njegov početak je bio težak. Tako je on u svojim prvim danima dobio nož u stomak, udarac automobila, padove sa preko tri metra itd... Dejv jednog dana upoznaje malu Mindi, koja je tada za njega bila poznata pod imenom Hit Girl. Ona je neprevaziđena. NJene borilačke veštine su neverovatne, te tako  sa lakoćom može da savlada više odraslih muškaraca u isto vreme. NJen otac je Dejmon ili Big Daddy, čovek koji ima samo jednu misiju - ubiti Frenka, njegovog živonog neprijatelja, zbog koga se njegova porodica raspala. 

Big Daddy i Hit Girl :)

Frenk je narko-diler. Kada njegovi ljudi počnu da nestaju, on odmah počinje da sumnja da Kick-Ass ima veze sa njihovim ubistvima. Vest o herojskom podvigu Kick-Assa (on se potukao sa lopovima koji su pokušali da prebiju nekog čoveka) se poput virusa proširila internetom, te su tako i Frenk i njegov sin Kris saznali za njega. Tada Kris navlači masku na glavu i postaje poznat kao Red Mist. On ima zadatak da privede Kick-Assa i preda ga svom ocu. Ali, kako se kasnije obelodanjuje, Kick-Ass nije zaslužan za ta ubistva, već je to bio Big Daddy. Nastaje prava pometnja, u kojoj Big Daddy gubi život, a njegova ćerka Hit Girl na kraju ipak izvršava njihovu misiju, tako što se udružila sa Kick-Assom. On bazukom ubija Frenka, i zadnje što u filmu vidimo je Krisova osvetoljubiva faca, koja znači samo jedno. Drugi deo će biti odličan! :)

Kris ili Red Mist.

(Spoiler alert - kraj)

Upravo se, dok pišem, završila Mikina pesma (Kick-Ass), koja je glavni soundtrack ovog filma. Već dve godine je imam u telefonu, i zaista je obožavam. Sada tek u potpunosti razumem tekst pesme. :)
Nije mi jasno zašto sam ovako dugo čekao da pogledam "Kicka". Da li su na to uticali zaista očajni kostimi? Bezlična rekalma? Znam samo da mi se baš dopao. I SIGURAN sam da ću ga gledati više puta.

Oduševila me je BOMBASTIČNA kamera. Podseća na one kamere koje se koriste u igricama, sem što je, naravno, kamera filma mnogo bolja. Tuče su snimljene izvanredno, poput Tarantinovog "Kill Bill-a". Nekako je smirena, ležerna, iako je cela atmosfera u totalnom haosu. Zvuk je odličan. Muzika, o tome sam već napisao. Nisu mi se dopali nepotrebni vizuelni efekti na samom kraju filma, i mislim da je scenario mogao biti izmenjen, te bi tako ceo film bio bez greške. Scenario mi se izuzetno dopao, i siguran sam da ne postoji priča slična ovoj. Ideja je potpuno inovativna, i na perfektan način je preneta na platno! :) Zaista sam zadovoljan. 
P.S. Volim što junaci ovog filma ubijaju neprijatelje, a ne poput Bemena i onog njegovog "Poštedeću ih ja!". Hit Girl je dominirala scenama ispunjenim tučom i bogami, ja se ne bih kačio sa njom! :)

Omiljeni citat: 
”I always wondered why nobody did it before me. I mean, all those comic books, movies, TV shows. You think that one eccentric loner would’ve made himself a costume. I mean, is everyday life really so exciting? Are schools and offices so thrilling that I’m the only one who fantasized about this? Come on, be honest with yourself. At some point in our lives we all wanna be a superhero. ”


Vidim da je ovaj film na sajtu IMDb ocenjen sa 7,8. Ja ću krenuti da dodajem poene na ovu ocenu, poput Dambldora u prvom delu Hari Potera. 0,1 poen više za originalnost priče. 0,1 poen više za moje neočekivano oduševljenje nakon što se film završio. 7,8 + 0,1 + 0,1 = 8. Dakle, ocenjujem ovaj film ocenom 8/10.

Trejler pogledajte ovde, a film ako niste, obaveznooo!! :) :)