4. август 2013.

Evil Dead 2013

Molim sve one koji imaju manje od 15 godina da ne pokušavaju da gledaju ovaj film. Namerno neću reći "mlađe od 18 godina" zato što znam po sebi da sam, kada sam imao 15 godina, svaki horor film koji je izašao pogledao upravo zbog adrenalina koji sa sobom nosi. Ali ovo je zaista strava i užas. Gnusnost ovog filma ne mogu opisati rečima, kao ni užasne, ponavljam, UŽASNE scene krvoprolića. U ovom postu nećete videti nijednu "krvavu" sliku, ali ako ipak želite (što ne bih preporučio), pogledajte film. Zaista mi je teško da pišem o ovom filmu, ali kako sam sebi obećao da ću pisati blog o svakom filmu koji pogledam, onda jednostavno moram. 




Već sam jednom pomenuo da volim da gledam horore sam kod kuće, ugašenih svetla i sa slušalicama na ušima. Ali ovog puta je kod kuće bio moj otac, koji je doduše spavao, a strah i neizvesnost su me naterali da upalim svetlo. Slušalice su bile tu, na ušima, jer bih u suprotnom probudio i mog oca i sve komšije u zgradi.

Čuo sam kako mnogi kritičari hvale ovaj film, nazivajući ga horor klasikom. Nije mi bilo jasno kako ga nazivaju klasikom, pošto je rimejk originala, ali očigledno je da je nekima bio bolji. Naravno, original neću gledati...ovaj mi je bio sasvim dovoljan. Svejedno, nisam se obazirao na kritike, i evo već pet meseci od kada sam prvi put pogledao zastrašujuću reklamu, skupljam hrabrost i jačam stomak za ovaj film. Ispostavilo se da sam napravio dobar potez što nisam otišao da ga gledam u bioskopu, pošto ne znam kako bih preživeo ovako nešto na velikom platnu.


Kritike o filmu.

Glavne uloge pripale su Jane Levy koja glumi zastrašujuću Miju, zatim Shilonu Fernandezu koji tumači lik Mijinog rođenog brata Davida. Tu su i njihovi prijatelji Lou Taylor Pucci (Erik), Jessica Lucas (Olivia) i Elizabeth Blackmore (Natali). Režija kao i scenario pripali su Fede Alarvezu. Nadam se da su svi glumci dobili pozamašni honorar, pošto su na snimanju očigledno prošli kroz pakao i vratili se nazad. Radnju filma ću prikazati u najkraćim mogućim crtama, pošto nemam nameru da se prisećam svih detalja filma.

Redom: Erik, Olivija, David, Mija, Natali

(spoiler alert - početak)

Mija, njen brat i njeni prijatelji dolaze u staru kolibu u šumi u cilju da Mija ponovo pokuša da se odvikne od droge. Ona prosipa "zadnju kesicu" u bunar, i počinje da se odvikava. Ali kako njeno telo doživljava šok, ona počinje da doživljava halucinacije. Kada jedne večeri Mijini prijatelji otkriju da se u podrumu kolibe nalazi prostorija sa mrtvim mačkama, svećama za magiju i ostalim čudima, svima postaje nelagodno, a situacija se pogoršava kada pronađu staru knjigu zapakovanu u kesu za đubre i zavezanu bodljikavom žicom. Ta knjiga, utiče na Erika, te je on otvara i kreće da čita mantre koje se nalaze u njoj, time oslobađajući drevno zlo, koje živi kroz ljude (na početku filma vidimo ubijanje devojke koja je posednuta demonom).

Knjiga koja je umotana u ljudsku kožu i u kojoj
piše sve što će se dešavati sa glavnim likovima.

Pošto je Mija emotivno, fizički i psihički najslabija od svih, demon bira nju i prikačuje se za njeno telo u užasnoj sceni u šumi pored kolibe. Tada kreću masovna i gnusna ubistva u kolibi. Mija se izobličuje kada demon kreće da upravlja njome, menjajući izgled i glas. Svi prijatelji ginu, dok jedina preživljava Mija, koja pobeđuje zlo koje je napustilo njeno telo. Kako zadnji kadar prikazuje knjigu koja se zatvara i čeka sledeće žrtve, pretpostavljam da ovoj priči ovde nije kraj.

(spoiler alert - kraj)

Na prvi pogled radnja deluje poznato. To je i istina. Mnogo horor filmova se bazira na ovoj priči. Ali "Evil Dead" je toliko realan, da je to prosto zaprepašćujuće. Maske i gluma (pogotovo odlične Jane Levy) su apsolutno neverovatne, kao i vizuelni efekti (vezani za izled glumaca). Tako je npr. Mija od ovako lepe glumice postala ovo ogavno čudovište.

Jane Levy
Mija pod prisustvom demona. NJena maska je zaista
odvratna i strašna. Nisam hteo da stavljam sliku
scene u kojoj ona sama sebi seče jezik, i krvlju iz usta po-
kušava da udavi svoju drugaricu, jer mislim da
jednostavno tako nešto ne treba biti na mom blogu. :)

Prekidao sam film usled nekih scena koje su u meni izazivale mučninu. Nekoliko puta sam čak i odustajao, ali sam se ipak vraćao da vidim dokle sve u ovom filmu ide. Da vidim koliko je litara veštačke krvi upotrebljeno, jer ovo je jedini film koji sam do sada pogledao u kome bukvalno pada kiša od krvi! Sakaćenje glavnih likova i sva ubistva deluju realno (pogotovo već pomenuta scena sa jezikom, kao i scena kada Olivija sebi sakati lice, a Natali sebi seče ruku iznad lakta), a cela radnja je još gora zbog scenografije te kolibe u kojoj likovi žive za vreme Mijinog odvikavanja. Scena na prepad ima u izobilju. Bukvalno od prvog minuta, pa sve do samog kraja filma... 

Ovo je film koji nema nijedan citat koji mi se dopao. Naravno, od ovakvih filmova se ne očekuje da ima neke inteligentne dijaloge, ali opet, neki horori imaju citate vredne pamćenja. Ovaj, nažalost, nema. 

Oceniću "Evil Dead" ocenom 6/10. Volim horore (zapravo to mi je jedan od omiljenih žanrova) ali ovo je bilo previše za mene. Film je jednom rečju UŽASAN (u pozitivnom smislu...ako to može biti pozitivno.. XD ). 

Trejler, ako želite, pogledajte ovde. Upozorio sam vas na sve scene koje se javljaju, pa vi, ako imate snage, pogledajte:


Kao što i na samom početku trejlera vidite, ovaj film je označen "crvenom trakom" a ne zelenom, kao i redovno. To je samo znak koliko je on nemoguće i zaprepašćujuće strašan, intrigantan i bizaran.