15. август 2013.

World War Z - Svetski rat Z

Ne volim filmove na temu zombija. Do sada sam jedino gledao filmove iz serijala "Resident Evil", i to isključivo zbog Mille Jovovich i njene pojave na velikom platnu. No, kako je moj drug želeo da gleda ovaj film, a i ja sam čuo dosta dobrih kritika, otišao sam sa njim u bioskop i konačno ga pogledao. Mogu reći da sam pozitivno iznenađen. No to pozitivno iznenađenje je splaslo u roku od dva sata, kada sam već potpuno zaboravio da sam gledao "Svetski rat Z"...



Ako želite da pogletade ovaj film onda obavezno idite u bioskop i gledajte ga u 3D-u. 3D efekti su fenomenalni, a u jednoj sceni u kojoj jedan od zombija iskoči iz mraka 3D me je žestoko iscimao, jer sam imao osećaj da taj zombi stvarno izlazi iz platna. Dakle, preporučujem ovu opciju za gledanje filma. 
Drugo, ako nemate baš neku veliku želju da gledate film (ali bi ste ipak moožda želeli da vidite o čemu se radi), a imate društvo koje želi da ode u bioskop da ga gleda, nemojte da ga skidate sa neta (kao, "ne bih davao novac za bioskop") već odite sa njima. Siguran sam da ovakav film nije za kućno gledanje ako imate prilike da ga pogledate na velikom platnu. Jer u suprotnom, kod kuće, doživljaj bi bio manji, a film još brže zaboravljen. 

Ekipu filma čine: Brad Pitt (Geri Lejn), Mireille Enos (Kerin Lejn), Daniela Kertesz (Segen)... U filmu ima dosta sporednih uloga, ali mi je interesantno da je Nikola Đuričko dobio jednu od tih, kratkih uloga. Naime, on je pilot jednog aviona, i ima ga čitavih tri minuta na filmu. Režija - Mark Foster. Scenario je rađen po istoimenoj knjizi Marksa Bruksa.


Geri Lejn (Brad Pitt) i njegova prodica prilikom napada zomibja.

(spoiler alert - početak) 

Virus Z (skraćeno od Zombi) hara celim svetom. Geri Lejn, koji je već učestvovao u mirovnim operacijama Ujedinjenih Nacija, biva pozvan da ponovo učestvuje u odbrani svoje države (SAD-a). Nemoćan da ne pristane, on prihvata taj poziv i zajedno sa nekoliko vojnika kreće na put širom sveta u potrazi za načinom na koji će ugušiti virus. Naime, virusu Z je potrebno svega 12 sekundi da zarazi telo žrtve. On se širi preko ujeda kliconoše. Svi zombiji su osetljivi na zvuk, te što je zvuk glasniji, oni su opasniji i nasilniji. Na svom putu u Južnu Koreju, pa zatim u Jerusalim, Geri upravo otkriva ovakve stvari, da bi na kraju, nakon avionske nesreće, shvatio da je glavno oružje u borbi protiv zombija bolest. Dakle, zombiji neće primetiti bolesne osobe u svom okruženju. Geri u istitutu WHO daje sebi "vakcinu" u vidu virusa H1N1, i suočava se sa zombijima lice u lice. Na svu sreću, oni ga ne primećuju. Uskoro ceo zdravi svet biva zaražen nekom od bolešću protiv kojih postoje vakcine. Film se završava sa naglaskom da će se snimati drugi deo. Da li se radujem drugom delu? Hmmmmm.... hajde, reći ću da verovatno želim da ga pogledam... :)

(spoiler alert - kraj)

Najzanimljivije od svega u ovom filmu su zombiji. I to pogotovo u sceni u Jerusalimu, kada opijeni glasnim zvukom jevrejske verske muzike, počnu da se penju uz zidove Jerusalima, i to tako što obrazuju OGROMNU gomilu. Tu je 3D takođe bio odličan, pogotovo kada su oni sa vrha gomile krenuli da padaju. Kao što reče jedan dečko koji je sedeo blizu nas: "Uh, imao sam osećaj da padaju na mene!" tako sam se i ja iznenadio ovim efektom. :)



Takođe mi se dopalo kako su se ljudi koji glume zombije uživeli u 
svoju ulogu. Interesanto je koliko su bolji od bilo kojih drugih zombija koje sam do sada video. Scena u kojoj se Bred Pit susreće licem u lice sa doktorom u bolnici, koji je zaražen virusom Z, je bila zaista odlična. Napetnost na nivou, a maska tog doktor-zombija je bila izvanredna, strašna i bizarna! 
Zanimljivo je da u filmu sa ovakvom temom nema preterivanja. Nijedna scena nije bila "nemoguća". Sve je bilo urađeno na način na koji bi se ljudi stvarno ponašali kada bi se nešto ovako svetu desilo. Spominjem preterivanje, jer se, npr,  filmovi "Resident Evila" upravo zasnivaju na njemu, što ja uopšte ne volim. To je jedan od razloga zbog koga mi se "Z" sviđa. 

Scena u bolnici.

Vizuelni efekti kao i kamera su odlični, a 3D se po prvi put od "Avatara" zaista isplatio. :) Nije mi se dopao odabir mesta za radnju filma. Sve deluje politički namešteno i diktirano od strane SAD-a. Da li je moguće (sobzirom na okolnosti u pravom svetu) da su scenaristi i režiser odabrali Južnu Koreju kao zemlju u kojoj je nastao virus, a Izrael kao jedinu zemlju koja je bila spremna na napad zombija. Čak su objasnili da se u Severnoj Koreji virus ne razvija zbog toga što su svim ljudima u Severnoj Koreji povađeni svi zubi, te oni ne mogu da grizu jedni druge. Malo je delovalo namešteno i smešno. Naravno, Amerika je ta koja otkriva način na koji će se ljudi boriti protiv virusa. Amerika, a ko bi drugi?!!? :D

Omiljeni citat: 
Jurgen Warmbrunn: Most people don't believe something can happen until it already has. That's not stupidity or weakness, that's just human nature. 
Ne slažem se sa ocenom filma na IMDb-u. Film zaslužuje manje, te mu dajem ocenu 6,5/10. Film je OK...  Ništa više od toga. Ali ne toliko OK da bi dobio ocenu veću od sedmice. 

Ako želite, pogledajte ga zbog odličnih efekata. A ako volite filmove sa temom apokalipse i zombija, onda će ovo biti prava poslastica za vas. 

Trejler pogledajte ovde: