13. август 2013.

The Descendants - Potomci

Ovo je film koji vam može naterati suze na oči i staviti knedlu u grlo. Trejler je delovao vedro, ali ipak sa naglaskom na teskobu koju glavni likovi preživljavaju. No, ta teskoba je bila u drugom planu, barem u reklami. Spreman da će me dirnuti baš gde nije potrebno, seo sam da ga pogledam. Time sam samo oživeo trenutke mog života koje se trudim da zaboravim.



Zanimljivo je da je ovakva priča smeštena na jednom od najlepših mesta na svetu - Havajima. Ali jedino je to ono lepo u filmu. Ta okolina, ti predivni pejzaži, plaže i more iz snova. Sve to kao da pokušava da popuni emotivnu prazninu glavnih likova, ali nažalost ne uspeva. Oni žive u raju, prolazeći kroz pakao. NJihov život je sličan dvorcu od peska koji na plaži čeka veći talas koji će ga potpuno uništiti...

Glavni uloge u ovom filmu dobili su George Clooney (Met King), Shailene Woodley (Aleksandra King - ćerka Met Kinga), Amara Miller (Skoti King - Metova najmlađa ćerka), Nick Krause (Sid) i Patricia Hastie (Elizabet King - Metova žena). Režiju i scenario odradio je Alexander Payne. Film je rađen po istoimenoj knjizi autora Kaui Hart Hemmings. "Potomci" su bili nominovani za pet Oskara (film godine, najbolja režija, najbolji adaptirani scenario, najbolja glavna muška uloga i najbolja kamera).Osvojio je Oskara za najbolji adaptirani scenario. 


Predivne slike su ono što ovaj film čine izvanrednim. Poželeo sam da 
spakujem svoje kofere i odem na plažu na kojoj na ovoj slici
sedi George Clooney. :)

(spoiler alert - početak) 

Na samom početku filma vidimo Elizabet kako skija na vodi... Nakon toga počinje priča filma. Zatičemo Elizabet u bolnici, kako leži u komi već dvadeset i tri dana. Ona je doživela strašnu nesreću, kada se brod na kome je skijala prevrnuo i gotovo je ubio na mestu. NJen muž Met joj nije posvećivao dovoljno vremena, te je tako njihova veza oslabila. Sada, kada je Elizabet u komi, jedino što Met želi je da se ona probudi, i da on tada postane bolji muž i bolji otac. Njegova glava je u papirima. On poseduje jedno od najvećih neiskorišćenih zemljišta na Havajima, te svakodnevno ima dosta posla sa potencijalnim kupcima tog rajskog poseda. Metova najmlađa ćerka, Skoti, je pravi đavolak... On ne zna kako da se postavi prema njoj, jer, kako i sam kaže, Skoti je bila briga njegove žene. Ali, sada, pošto je Elizabet u komi, on ipak pronalazi vreme da se posveti njegovoj ćerci... Jednog dana, njih dvoje odlaze u univerzitetski kamp gde pronalaze Aleksandru u pijanom stanju. Ona je Metova starija ćerka, navučena na drogu. Takođe, ona već mesecima pre majčine nesreće nije razgovarala sa svojom majkom.


Aleksanda, Met i Skoti

Nakon što u njihovu kuću dođe Aleksandrin dečko, Sid (koji je navučen na marihuanu), Aleksandra saopštava Metu da ga je njena majka varala sa njoj nepoznatim čovekom, te da zbog toga ona nije razgovarala sa njom već mesecima. Kako su dan pre toga lekari saopštili Metu da će mu žena uskoro umreti, on sebe zatiče u potpunom rasulu. U trenutku je ljut na Elizabet, ali onda shvata da će morati da joj oprosti prevaru, jer će ionako umreti, bez ikakvog opraštanja. Tada su mu njegove ćerke i Sid najveća podrška. Met prolazi kroz agoniju kako emotivnu tako i fizičku.

Aleksandra i Sid

Kao da već muka nije bilo dovoljno, Met saznaje da je Elizabetin ljubavnik Barajan (Matthew Lillard) glavni potencijalni kupac njegovog poseda na Havajima. Iako prolazi kroz sve muke, Met ipak odlazi kod Brajana i saopštava mu da ode da se pozdravi sa Elizabet po zadnji put. Tada saznaje da Brajan uooopšte nije mario za Elizabet, koja je u ovom slučaju ispala glupa i nedozrela. Besan, Met odlučuje da ipak ne proda posed Brajanu i zadržava ga za sebe. Elizabet umire, a njeni najbliži prosipaju njen pepeo u vodu Tihog okeana. I kao da svi problemi nestaju, iako se ratovi u dušama glavnih likova i dalje vode, zatičemo porodicu King kako u zadnjoj sceni jede sladoled i gleda TV (treća slika). Život se nastavlja, teče dalje, ostavljajući ružno za sobom...

(spoiler alert - kraj)

"Potomci" su neverovatno filmsko ostvarenje. Emotivni naboj u filmu je neizdrživ. Glumci su poput otvorene knjige. Svakome od njih gledalac može ući u dušu i tačno osetiti sve probleme koje ta duša trpi. George Clooney je fascinantno odigrao svoju ulogu, i veoma mi je žao što Oskar za glavnu mušku ulogu 2011. godine nije otišao u njegove ruke! Meni je pogotovo bilo teško, gledajući film, jer sam i ja prošao kroz raspad porodice. Naravno (NE DAJ BOŽE), moj slučaj se nije završio smrću, ali sam, pošto sam preživeo raspad porodice, video patnju Aleksandre i Meta na neki drugačiji način. Znao sam kako se osećaju i šta preživljavaju... Držao sam suze pod kontrolom, iako je to skoro bilo nemoguće. Na kraju je moj jastuk bio moja najveća uteha... :) 


Sada malo vedrine... Film je okupan u najlepše zvuke Havajske muzike, i zasipan najlepšim pejzažima i slikama koje ljudsko oko može videti. Gluma je izvanredna, kamera neverovatno dobra... Boja je tako prirodna, da je prosto svaki kadar bio prava gozba za oči. Režija je fenomenalna, a scenario je odličan i bode baš tamo gde treba da pogodi. Uživao sam, ako to tako mogu reći, u ovom filmu. Doduše, malo sam gutao knedle, ali šta je tu je.. XD :D 

Omiljeni citat: 
Matt King: My friends on the mainland think just because I leave in Hawaii, I live in paradise, like a permanent vacation. We're all just out here, sipping Mai Tais, shaking our hips, catching waves. Are they insane? Do they think we are immune to life? How can they possibly think our famalies are less screwed up, our cancers less fatal, our heartache less painful? 
Ovom filmu ću dati ocenu 8/10. Izuzetan film kojima svima preporučujem! 

Trejler pogledajte ovde: