2. август 2013.

Monsters University - Univerzitet za Monstrume

Dvanaest godina je prošlo od Monsters Inc.-a! Dvanaest godina!!! :) Tek sada shvatam da sam imao "čitavih" sedam godina kada sam pogledao prvi deo filma, te sam se, kao svaki drugi sedmogodišnjak, oduševio idejom, radnjom i likovima tog crtaća. Sada sam, sa devetnaest godina i potpuno drugačijim pogledom na svet, u bioskopskoj sali (sa 3D naočarima preko nosa) ponovo uskočio u univerzum šarenih monstruma. Mogu reći da sam se osećao odlično!!! :)



Ispred bioskopa su se prodavale kokice sa termosom (piće) i malom figurom iz filma na vrhu. Naravno, kao kolekcionar svega mogućeg i nemogućeg, priuštio sam sebi taj paket coca-cole i kokica. Meni i mojim prijateljima je bilo smešno kako su nas tada mala deca koja su došla u bioskop gledala. Pogotovo mene! Imao sam osećaj da će mi oteti i piće i kokice i termos i figuru... XD Hahahaha... Ponekad stvarno zateknem sebe da nisam emotivno čist. :D

Svejedno, bio sam ubeđen da ovaj film neće ispuniti moja očekivanja, jer je prvi deo postavio standarde odličnog animiranog filma, samim tim svrstavajući sebe među klasike tog žanra. Ali, pogrešio sam. Scenaristi su napravili odličnu priču o glavnim junacima za vreme njihovog "studiranja" na Univerzitetu za monstrume. Dakle, radnja filma se dešava pre prvog dela, i govori nam kako su Majk i Salivan (mada više Salivan) postali tako strašni kakvi jesu. Priča obiluje komičnim scenama, a likovi su možda čak i smešniji nego u prvom delu, iako se često vraćaju na fore iz prvog dela. Bilo je interesantno videti Rendija (ružičasti gušter) kako je u prvoj polovini filma dobar i druželjubiv, kao i to kako su Majk i Salivan zapravo postali prijatelji - kroz rivalstvo i mržnju. :) :) 


Salivan i Majk

Ekipa glumaca koji daju glasove je ista kao i iz Monster Inc.-a. Majk je i dalje presmešni Billy Crystal, Salivan je John Goodman, a Rendi Steve Buscemi. Takođe u filmu se javljaju i novi likovi, te profesorku Abignejl glumi oskarovka Helen Mirren, Skvušija Peter Shon, a Terija Sean Hayes. Režija je drugačija, kao i scenario, a Dan Scanlon je oba posla odlično uradio.

Scenario je zanimljiv, prati priču upoznavanja glavnih likova, kao i njihovo prijateljstvo koje počinje iz neprijateljstva. Majk, za kog svi kažu da je jedan od onih monstruma koji nikog ne može da uplaši, pokušava da se dokaže i učlanjuje se na Monstrumsku oplimpijadu. Sa njim kreće i Salivan, ali i još troje smešnih i nikako strašnih monstruma i zajedno čine ekipu koju su nazvali Uzma Kapa. 


Cela ekipa Olimpijade monstruma.

Naravno, kao i u bilo kom drugom crtanom filmu, sve se završava dobro, a pobednička ekipa je, of course, ekipa sa Majkom na čelu. Ali pošto su pobedili "na kvarno", profesorka Abignejl izbacuje Majka i Salivana sa Univerziteta, a oni počinju da rade u pošti famozne elektrane Monsters Incorporated, da bi nakon nekog vremena dospeli do visokog položaja u istoj elektrani i zajedno učestvovali u plašenju male dece. Možda je upravo to ono što ja volim kod crtanih filmova... Ta predvidljivost, i ono uživanje dok gledaš film, jer znaš da će se sve dobro završiti. Što je na neki način i dobro...okruženi smo svakodnevicom koja nikako nije lepa, a ovakvi filmovi upravo vraćaju onu pozitivnu energiju svetu, i stavljaju osveh na lice gledalaca. 

Takođe, kao što je i moj drug Pavle rekao, i sam sam iznenađen da su muziku za ovaj dečiji film radili članovi jedne od najvećih house grupa današnjice - Swedish House Mafie. Jedan od soundtrackova zove se Roar, i možete ga čuti ovde:



Omiljeni citat:
Mike Wazowski: I've been waiting for this my whole life! I'm gonna be a scarer!

Sve u svemu, crtani mi se izuzetno dopao, ali ipak, original više volim. Kada bih ocenjivao original, dao bih mu osmicu. Shodno tome, "Monsters University" od mene dobija ocenu 7/10. 

Ako želite da se opustite i nasmejete, a pritom volite animirane filmove onda će vam ovaj biti jedan od omiljenih ove godine, pogotovo ako ste fan originala. Tople preporuke! 

Trejler za film pogledajte ovde :)