23. август 2013.

Pain and Gain - Znojem do love

"Pain and Gain" je film koji nam prikazije sliku bodibildera kao ljudi koji:
1. mukom i konstantnim radom i trudom dolaze do svog cilja
2. smatraju da je veličina bicepsa važnija od iltelektualne superiornosti u društvu.
Jedno je sigurno. Druga konstatacija, barem u ovom filmu, (nadam se da u pravom životu nije tako, iako je film istinita priča) nadjačava prvu u svakom pogledu.

Inspirisan istinitim događajima. Da, prosto zvuči neverovatno. Nekoliko puta u toku filma sam se hvatao za glavu i iščekivao kako će se glavni likovi izvući iz gluposti koju su sami sebi zakuvali... Oni su jednostavno neprofesionalne šuplje glave, te mi je bilo smešno da gledam neke delove u kojima ta njihova neprofesionalnost dolazi do izražaja. Da, čak mi je i režiser u nekim scenama vrhunca njihovog imbecilstva stavio do znanja da je sve ovo "I dalje istiniti događaj", tako što je zaustavio kadar i sitnim slovima me podsetio da ne zaboravim šta je prava poenta filma. A poenta je da nam je često, ako ne i uvek, mozak više potrebniji od puke mišićne snage.

Glavne uloge: Mark Wahlberg (Daniel Lugo), Dwayne "Rock" Johnson (Paul Doyl), Anthony Mackie (Adrian Doorbal), Tony Shalhoub (Victor Kershaw). U sporednim su se našli: Ed Haris (Ed DuBois) i Rebel Wilson (Robin Peck). Svi likovi su zaista postojali. Režija je pripala Michael Bayu, koji se nakon katastrofalnog četvrtog dela Transformersa oprobao u nečemu što ne uključuje džinovske robote koji se međusobno uništavaju na ulicama Menhetna...

Sam početak filma.

(spoiler alert - početak)

Film počinje slikom Danijela koji radi trbušnjake i njegovim rečima:
"I'm strong! I'm big! I'm hot! I'm BIG! FUUCK!!"
 Nažalost među usklicima ohrabljivanja nije bilo onog "I'm smart". Tada vidimo policiju koja dolazi da uhapsi Danijela, a on se očajnički daje u beg. Sam početak je upravo kraj filma...
Kako je sve počelo... Danijel je fitnes trener kome život ne sadrži ništa drugo sem fitnesa. Nije završio srednju školu ni fakultet, i jedino čime se bavi je dizanje tegova. Nakon što je ušao u biznis i otvorio jednu od najboljih teretana u gradu, u nju dolazi novopečeni polu-jevrejski bogataš zvan Victor Kershaw. Danielu jednog dana na pamet pada suluda ideja. On želi da zajedno sa svoja dva najbolja prijatelja - Adrianom (crncem koji je ostao impotentan od silnih preparata i anabolika) i Paulom (mišićavim džinom opterećenim Isusom Hristom) na silu natera Victora da mu prepiše svo svoje bogatsvo.

Paul, Viktor i Daniel

Nakon što su iz trećeg pokušaja uspeli da kidnapuju Viktora, oni ga tri nedelje muče, dok Viktor nije konačno potpisao papire o transferu svog novca na Danielov račun. Da, zvuči neverovatno. Čovek zvan Daniel Lugo se jednog jutra probudio i rekao samom sebi: "A zašto danas ne uradim nešto pametno. Jednostavno ću uzeti i kidnapovati čoveka koji će mi dati sav njegov novac!? Da, to je sigurno najbolja ideja!" Zaista je bilo tako. No, naravno, nije se sve završilo pozitivno. Kada su potrošili sav novac na izlaske, kokain i ostala sitna zadovoljstva, ponovo su postali žedni para. Tada ubijaju neizmerno bogat bračni par, njihova raksomadana tela bacaju u vodu, i počinju da uživaju u novom bogatstvu. NJiihova priča se završava kada Viktor (koji je preživeo sve moguće i nemoguće) unajmi detektiva Eda, koji otkriva sve zločine glavnih junaka. Danijel i Adrijan bivaju osuđeni na smrt, a Viktor na petnaest godina zatvora. NJihova glupost ih je ubila, kao i neprofesionalnost izvođenja tog suludog poduhvata.

(spoiler alert - kraj)

Nemoguće je prepričati sve scene njihove nezrelosti. Čudna je i sama pretpostavka da je zaista postojao čovek koji je mislio da će ovakav zločin proći nezapaženo, i da će on moći da uživa u silnom bogatstvu čoveka kojeg je kidnapovao. Zaista bizarno i smešno u isto vreme.

Sorina (Bar Paly) i Danijel

Ono što mi se neizmerno dopalo u ovom filmu su devojke. Svaka scena je ispunjena najzgodnijim devojkama koje izgledaju neverovatno. Ali, kako sve u ovom filmu ima dve strane, i ove devojke su neizrecivo glupe. Dopadaju mi se živopisne boje, kao i muzika koja odlično dopunjuje stanje likova.
E, sada, ključni faktor filma - režija.
Nikako ne volim režiju Michaela Baya. Ne volim kada u filmu ima dosta onih usporenih scena, poput scena u filmu "300" ili u seriji "Spartak". Ono kada likovi krenu u borbu i onda uuuusppooooreno krenu da mašu svojim mačevima, pa se onda odjednom scena odigrava normalnom brzinom, da bi se opet završila uspoooorenom slikom krvi koja izleće iz tela žrtve... Zaista nisam fan takve režije i montaže. Drugo, Michael Bay je očigledno želeo da ovaj film ima dve vrste kamera. Jedna je savršena, a druga kao da je kamera mobilnog telefona. I to me je užasno iritiralo. Takođe, ne volim kada režiser ne ume da se izbori sa brzim i nemirnim kamerama. Npr. Zek Snajder je u "Man of Steel-u" odlično odradio posao sa takozvanom "nemirnom" kamerom. Ali ovde, Bay nikako nije bio uverljiv.

Robin i Adrian (koji ima fetiš na debele devojke) uživaju u novoj kući.
Nažalost Robin ne pretpostavlja šta se krije iza te kuće, niti kako je Adrijan došao do novca da je plati.

Gluma je bila sasvim solidna, a scenario dobro zamišljen i dobro izveden. Ali, ta režija mi je zaista smetala...

Omiljeni citat (šteta je što je pogrešnu stvar preduzeo po pitanju Francuske):
Daniel Lugo: When I was young, there was a rich kid lived two blocks over. Little prick has a new bike every Christmas. And his parents took him on vacations to places like Paris and France. I didn't hate him! I just thought it would be cool to see France. But I knew that wasn't ever gonna happen, unless I did something about it.

Ovaj film ću oceniti sa 6,5/10. Bio je zanimljiv, ali ne toliko dobar da bi dobio ocenu veću od sedmice.

Trejler pogledajte ovde: