20. јул 2013.

Insidious - Podmukao

Gledao sam ga sam, dva sata nakon ponoći, ugašenih svetla i zvuka pojačanog skoro do maksimuma. Naravno, stavio sam slušalice, da ne bih uznemirio moje voljene komšije. Postoji samo jedan mogući zaključak. Prepao sam se toliko, da se i sada pitam da li sam zaista toliki debil, da gledam nešto ovako sam u dva sata ujutru?!



Bilo kako bilo, živ sam čim pišem ovu recenziju. Živi su i moji prijatelji Martina i Jovan koji su ga gledali zajedno sa mnom, mada je film lakše bilo podneti po drugi put, a, naravno, horori se lakše preživljavaju u društvu.

Prizvuk starih horora iz osamdesetih i sedamdesetih ovom filmu daje novu dimenziju, oživljavajući stravične slike od kojih su se nekada naši roditelji plašili. Režiser James Wan je sa scenaristom Leigh Whanellom napravio odličan horor koji je svim ljubiteljima ovog žanra (uključujući i mene) prava poslastica.

Film prati priču nesrećne porodice koja se, pri useljenju u novu kuću, susreće sa paranormalnim aktivnostima u vidu duhova i demona. Znam, znamm, zvuči poznato, već viđeno, ali verujte mi, potpuno je drugačije. 

Roditelji: Džoš Lambert (Patrick wilson) i Rene (Rose Byrne)
Sinovi: Dalton (Ty Simpkins) i  Foster (Andrew Astrow)
Takođe, u filmu je i jedna beba, kao najmlađi član porodice.

(Spoiler alert)

Film počinje slikom deteta koje spava u krevetu i nadovezuje se na prozor na kome stoji stravičan lik Starice sa zlobnim osmehom...
Mali Dalton, nakon useljenja u novu kuću na svoju ruku istražuje tavan, odakle počinje pravi užas. On sutradan pada u duboku komu, koju lekari ne znaju objasniti, a roditelji se mesecima staraju o njemu. Rene jednog dana, svirajući klavir čuje kako u bebinoj sobi dva muškarca razgovaraju, od kojih jedan glasno uzvikuje da ODMAH ŽELI NJIHOVO DETE. Nakon što je dotrčala do sobe, i videla da u njoj nikog nema, počinje da primećuje sve više paranormalnih stvari u kući, a nakon što jedne večeri stranac (demon) zakorači u njenu spavaću sobu, iseljuju se iz kuće u drugu, koja postaje središte strave i užasa. 

Demon koji opseda Daltona


Džošova majka Lorejn (Barbara Hershey) upozorava njega i njegovu ženu da je sanjala užasan san, u kome joj se demon obratio i rekao joj da želi Daltona za sebe. U tom trenutku se dešava scena sa gornje slike, kada se prvi put susrećemo sa licem demona. Lorejn dovodi medijuma Elizu (Lin Shaye), koja istražuje kuću i saopštava roditeljima da je Dalton zapravo "putnik" tj. osoba koja ima sposobnost napuštanja tela u toku sna. Duše takozvanih putnika se mogu zagubiti u svetu izvan realnosti, a telo, koje na zemlji leži poput ljušture može postati dom dobrih ili loših duhova, ili pak demona. Lorejn priznaje tajnu koju je čuvala i kaže Džošu da je i on jedan od putnika, i da je i njega kada je bio mali napadala starica, koju je slikajući svoje dete (Džoša) uočila na fotografijama. 

Starica - demon koji je opsedao Džoša

Pošto jedini od svih Džoš može otići u svet iznad realnosti Eliza ga baca u trans i šalje u drugi svet, iz kog on vraća svog sina nazad. U tom svetu suočava se sa različitim demonima i duhovima koji konstantno ali KONSTANTNO vrše demoralisanje duševnog stanja gledaoca filma. Oni su tako jezivi, tako strašni i bizarni, da sam se ježio svakog minuta u ovom delu filma. Džoš vraća svog sina nazad, ali vuče i Staricu, koja ulazi u njegovo telo. Tu se završava film, a ja namerno ne želim da pišem o scenama na prepad, jer tada ne film ne bi imao smisla. 

(Spoiler alert - Kraj)

U filmu se provlači pesma Tiny Tima, bizarnog Američkog muzičara, koja upotpunjuje atmosferu filma na najbolji mogući način, a pritom peva o zaljubljenom paru koji se šeta kroz polje lala. Pesma se zove "Tiptoe Through the Tulips", a možete je čuti ovde: http://www.youtube.com/watch?v=_eQQKVKjifQ

Tiny Tim... Kao što rekoh, on je sam po sebi strašan...


Omiljeni citat:
Lorraine Lambert : I came today because last night I had a dream about this place. I was in this house, but it was late at night. I was afraid. I went into your bedroom, but you were both asleep. I knew I was asleep in the dream, but I could feel that someone was awake in the house. I went into Dalton's room. There was something in there with him. It was standing there in the corner. I asked it "Who are you?" and it said it was a visitor. I said "What do you want?". It said Dalton. I can still hear that voice.

Uskoro izlazi i drugi deo filma, a sudeći po trejleru, biće odličan. Takođe imam osećaj da će rečenica "He's got your baby!" postati jedna od najpoznatijih horor citata. :)


Ocenjujem ovaj film sa 6,7/ 10.

Po mom mišljenju ovaj film je izuzetno strašan i bizaran, uplašio sam se minimum deset puta. To je i poenta filma... Znam da će se desiti nešto strašno, znam, a opet se uplašim i izbije mi hladan znoj... Toplo preporučujem svima onima koji žele povećanu dozu adrenalina, i par budnih sati više. Odličan horor!!! :)