29. јул 2013.

Oblivion - Zaborav

Kada se u jednom filmu u isto vreme pojave Itan Hant, Bog, Džejmi Lanister i Bondova devojka, očekuje se da će film biti dobar. Pogledao sam trejler ovog filma, i zaista mi se dopao. Ali kao što kažu: "Ne sudi knjigu po koricama!". Očekivao sam puno...a dobio, pa sad... i ne baš tako puno...


Spremio sam se da ću dobiti SF spektakl, ali, na žalost jedino što sam dobio bila je ljubavna priča, i pregršt monotoničnih scena koje nisu doprinele nikakvom razvoju filma. 

U glavnim ulogama su, kao što već rekoh, Tom Cruise, Morgan FreemanNikolaj Coster-Waldau, Olga Kurylenko  i ne tako poznata Andrea Riseborough. Genijalna režija bila je u rukama Josepha Kosinskia.

Ovo je jedan od onih filmova koji dođu u bioskope, publika ode da ga pogleda, izađe iz bioskopa, i više nikada ne pomisli na njega. Zato ću u veoma kratkim crtama prikazati radnju filma, mada radnje skoro da uopšte nije ni bilo, sve do nekih pola sata pred kraj filma.

Džek i mašine koje isisavaju vodu iz Zemlje.

(spoiler alert - početak)

Zemlja, 2077 godina. Džek (Tom Cruise)  je Tehničar 49, koji na potpuno uništenoj Zemlji zajedno sa svojom partnerkom Viktorijom (Andrea Riseborough) služi Misiji (robotu Sali (Melissa Leo) i Tetu - svemirskoj stanici) i na njihov poziv rešava zadatke koji im oni zadaju. Njih dvoje predstavljaju "efikasan tim", uigran i stabilan tim koji uskoro treba otići da živi (sa ostalim ljudima) na Saturnov satelit Titan. Zadaci su u vidu popravljanja Droida koji brane mašine koje isisavaju vodu iz Zemlje a ujedno uništavaju i takozvane Skavse (vanzemaljce koji su uništili Mesec, a na taj način i planetu Zemlju). Radnja se zahuktava kada Skavsi na Zemlju pošalju brod sa preživalim ljudima, od kojih, nakon napada Droida, preživljava samo Džulija (Olga Kurylenko). Ona pomaže Džeku da shvati šta je on zapravo (ništa drugo do jednog od hiljada klonova pravog Džeka) ali takođe pokušava da Džeku vrati sećanje na stari život (pre uništenja Meseca). Ona mu saopštava da je ona zapravo njegova žena, a kada zajedno budu uhvaćeni od strane Skavsa, otkrivaju da je cela Misija laž, da su Droidi programirani da uništavaju ljude, kao i to da Skavsi nisu vanzemaljci, već preživeli ljudi na Zemlji. Zajedno sa Bičom (Morgan Freeman) Tom odlazi u svemirku stanicu Tet, gde baca nuklearku i uništava ceo program.

(spoiler alert - kraj)


Džulija (Olga Kirilenko)

Kao što sam već naglasio dopala mi se režija ovog filma. Film je "isklesan" do savršenstva, a scenaristi su krivi što ljušturu zvanu režija nisu ispunili pričom koju ta režija zaslužuje. 
Kadrovi u filmu su veličanstveni. Vizuelni efekti su izvanredni. Fotografija (i to pogotovo u scenama kada Džek odlazi na kratkotrajni odmor u "njegov mali raj") je predivna. Odabir glumaca je impresivan, i svi su se dobro pokazali. Možda sam se iznenadio da su dva dobitnika Oskara  (Morgan Freeman i Melissa Leo) u sporednim, i veoma kratkim ulogama, ali šta je tu je... 

Bič (Morgan Friman)

Nakon prvih četrdeset minuta filma pomislio sam "Zašto ja ovo više gledam??", radnja je bila toliko spora da je prosto bilo neizdrživo. Ali, kada je počela da se rasplamsava ostavila me je pri odluci da pogledam film do kraja. Žao mi je, te je to bila pogrešna odluka. 

Omiljeni citat iz ovog filma:
Jack Harper: If we have souls, they're made of the love we share. Undimmed by time, unbound by death.


Veoma sam tužan i razočaran. Očekivao sam mnogo više, i sada kada sam ga odgledao, želim da mu dam neku višu ocenu, i želim da se vratim u onih dva i po minuta kda sam pogledao trejler i oduševio se, ali jednostavno ne mogu.

Ocenjujem ovaj film ocenom 6,5/10, i to jedino zbog predivnih kadrova koji ovaj film ima u izobilju. Inače bila bi ovo jaka šestica. 

Trejler za film možete pogledati ovde, ali naglašavam, možete se zbuniti, baš poput mene... :)