31. јул 2013.

Now you see me - Velika iluzija

Uronio sam u svet magije, napregao vijuge, sagledao stvari sa drugačije strane i onda se probudio. Vratio sam se u stvarni svet i zatekao sebe kako i dalje sedim u bioskopskoj stolici, dok su se na crnom platnu kotrljala imena glumaca i svih ljudi koji su napravili ovaj zaista magični film. Izašao sam iz sale, ali moj um je bio i dalje okupiran razrešavanjem misterije koju "Velika iluzija" sa sobom nosi.



Išao sam na sve ili ništa. Pogledao sam reklamu jedanput, dopala mi se, ali ne tako puno, i iz čiste dosade sam otišao u bioskop da ga pogledam. Utorak - filmski dan, karte su jeftinije...morao sam iskoristiti priliku da pogledam neki film. :) Zauzvrat sam dobio poklon zapakovan u hiljade svetlucavih papira, poklon koji još uvek nisam potpuno otpakovao, ali znam da će mi se svideti.

Radnja filma prati neverovatnu glumačku ekipu. Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson, Dave Franco, Melanie Laurent i Isla Fisher su udružili snage sa legendama zvanim Michael Caine i Morgan Freeman. Zajedno čine možda i najjači skup glumaca u jednom filmu ove godine, skup koji je režiser Louis Leterier uobličio i napravio ga vrednim pamćenja.


Kao što rekoh, ekipa je neverovatna! :)

(spoiler alert - početak)

Film počinje zasebnim upoznavanjem Atlasa (Jesse E.), Merita (Woody H.), Džeka ( Dave F.) i Henlej (Isla F.). Oni su ulični mađioničari, neki od njih i džeparoši, ali izuzetni su u onome što rade, te naravno ne ostaju nezapaženi. Svako od njih dobija po jednu kartu, koja ih dovodi u stan nepozantog čoveka. Magija koju on ostavlja u stanu otvara im vrata ka najvećem mađioničarskom triku ikada. Sledeće što vidimo je njihov prvi nastup u Las Vegasu. Sada su već poznati, i pod jednim nazivom: Četiri jahača. NJihov donator, Artur Tresler (Michael Caine), posmatra ceo nastup, ali takođe taj isti nastup iz publike gleda i snima čovek koji se bavi otkrivanjem mađioničarskih trikova - Tadeus Bredli (Morgan F.). U svom prvom nastupu oni "pljačkaju banku" u Parizu, a opljačkani novac daju publici. Sutradan, FBI na čelo istrage, povodom opljačkane banke, stavlja detektiva Dilana (Mark R.) kojem se u istrazi priključuje i mlada francuskinja Alma (Melanie L.). Sledeći nastup u kome publika ponovo dobija novac i to sa bankovnog računa Artura Treslera, postaje još intrigantniji, a finalni nastup u New Yorku postaje kruna Četiri jahača.

Poslednji nastup "Četvorice"

Oni "skaču sa zgrade" doslovno se pretvarajući se u novac, koji ponovo publika dobija "na poklon". Svi trikovi i optičke varke vode ka učlanjenju Četvorice jahača u grupu zvanu "OKO", na čelu sa.... Eh, kada bih sada rekao i ko je na čelu svega, ne bi bilo zanimljivo. :) :) :) :) :) 

(spoiler alert - kraj)


Znak Četvorice jahača. 

"Now you see me" je inteligentan film koji zahteva koncentraciju i razmišljanje. Takođe, razgovori koji glumci vode u filmu su brzi, a radnja je sama po sebi dinamična, te jednostavno ne dozvoljava gledaocu da ni na sekund odvoji oči od platna. Zanimljiv zaplet dovodi do još zanimljivijeg raspleta i potpuno neočekivanog kraja. Interesantno je koliko je film interesantan. Zaista, bilo je izvanredno. :) Jedino što mi se nije dopalo je manjak scenarija koji objašnjava poslednju tačku  na način koji će svima biti jasan. Naravno, shvatio sam poentu, ali nakon dužeg razmišljanja. Ipak, kada pogledam, upravo je to interesanto kod ovog filma. Terao me je da razmišljam i dok sam ga gledao, pa i nakon završene projekcije. Naravno, seksipilnost Isle Fišer je ovom filmu dala novu dimenziju, zagrevajući atmosferu svaki put kada bi se ona pojavila na platnu. Veoma sam srećan i iznenađen...film je bio vredan gledanja.

Omiljeni citat iz filma, je zapravo glavni citat koji je zapravo veoma istinit i tačan: 
J. Daniel Atlas: The more you look, the less you see.

 Trejler za film pogledajte ovde:



Ovaj magičan i "pametan" film neću oceniti tako što ću napisati broj tj. ocenu. Pokušajte da pogodite koju ocenu je dobio sa moje strane. :) Odgovor se zapravo nalazi u posteru filma.

Na broj, koji se dobija deljenjem broja svih glumaca sa postera i brojem reči u naslovu filma, dodajte broj muških likova sa postera i oduzmite broj likova koji ne nose pantalone. :) Dobijeni broj je moja ocena. 

I, upamtite, što više gledate, to ćete manje videti. :)