17. децембар 2013.

How To Train Your Dragon - Kako da trenirate svog zmaja

Retki su oni filmovi koje sam zavoleo još u prvom minutu. A još ređi su oni koji u njihovom poslednjem minutu nateraju suze oduševljenja u moje oči. No, doživeo sam i jedno i drugo nakon završetka ovog filma. Da, bio je u pitanju animirani film. Da, zaista su mi zasuzile oči od oduševljenja. Veliki sam fan crtanih filmova - od Diznija, pa do Pixara i Dreamworksa... Ali me nikada do sada nijedan crtani film nije oduševio kao ovaj. Slobodno mogu reći da je "How To Train Your Dragon" ostavio najjači utisak na mene od svih crtanih filmova koje sam pogledao. Kako je radnja filma odmicala, on je na mojoj listi "Top 3 omiljena crtana filma" prešišao "Šreka", "Monsters Inc." i "Ratatuija" i ponosno zauzeo prvu poziciju. :)

http://www.imdb.com/title/tt0892769/?ref_=nv_sr_2

Znate šta je najčudnije. To što je moj prethodni review bio o Hobitu i Šmaugovim pustošenjima. Ukratko, to je film sa zmajem kao glavnim likom, po kome su svi ostali zmajevi ikada napravljeni. Čak i Kalisini zmajevi, čak i zmajevi iz ovog filma. Ali, čudno je to što je ovaj dečiji crtać ostavio bolji utisak na mene od visokobudžetnog Hobita, za kojim ceo svet (uključujući i mene) trenutno ludi. Prostije rečeno, "HTTYD" je jedan BADASS crtać koji je napravljen tako da ljudi svih doba (što kažu - od 9 do 99) mogu uživati dok ga gledaju. Počeo je i trajao nekih pet minuta. Nakon njih jednostavno više nije postojao svet van okvira ekrana mog laptopa. Kao da je sve iščezlo, a ja sam ostao srećno zarobljen u tom predivnom imaginarnom svetu. Likovi, kao nikada do sada, imaju sposobnost da te uvuku u priču, nateraju te da poveruješ da je sve stvarno, iako je to, u ovom slučaju, ne samo film, već CRTANI film. To se meni nikada do sada nije desilo. Presrećan sam što sam još pre dve godine kupio figuru glavnog junaka i njegovog zmaja, te sada imam uspomenu na taj film. Ujedno sam i tužan što tada nisam otišao u bioskop i pogledao ga u 3D-u, nego sam dve godine čekao da izađe reklama za drugi deo i toliko me oduševi da sam odmah otišao i skinuo prvi. Pitam se zašto mi je trebalo dve godine da ga pogledam!? :) Svejedno, bolje ikad nego nikad!! :) 


Glavne uloge: Jay Baruchel (Hikap - Štucko), Gerard Butler (Stoik) i America Ferrera (Astrid)
Sporedne uloge: Craig Ferguson (Gober), Kristen Wigg (Rafnat), T.J.Miller (Tafnat), Christopher Mintz-Plasse (Fišlegs), Jonah Hill (Snotlot)
Režija: Dean Deblois, Chris Sanders 
Kompozitor (ivzvanrednog) soundtracka: John Powell
Žanr: avantura, komedija, akcija

(Spoiler alert - početak)

Hikap je Viking. Ali on nije kao ostali Vikinzi - neustrašiv, krupan, mišićav. On je povučen i mršav, pomalo trapav, ali duhom avanturista i uvek željan novih iskustava. Film počinje njegovim uvođenjem u malo selo Berk, kao i kratkim opisom Vikinga i njihovih borbi protiv zmajeva koje traju čitavu večnost. Ubrzo se upoznajemo sa likovima uključujući i Hikapovog oca Astrida, inače kralja Berka, najhrabrijeh od svih Vikinga. Kako su zmajevi napali selo, te su svi stanovnici sela pošli u borbu, Hikap vidi svoju šansu da se dokaže. On upotrebljava mašinu za hvatanje zmajeva i iz prvog puta zarobljava najstrašnijeg zmaja zvanog Noćni Bes (kog niko do sada nije video, pošto je veoma brz), kog će kasnije nazvati Bezubim. :) Priča počinje onog trenutka kada Hikap prvi put ode da pronađe zarobljenog zmaja i odluči da ga ipak ne ubije. Umesto toga, Hikap poččinje sa dresiranjem Bezubog i na kraju postaje prvi Viking koji je ikada jahao zmaja. Hikap i njegova družina prolaze kroz razne avanture na kojoj se na samom kraju susreću sa najvećim zmajem ikada, kog on i njegovi prijatelji uz pomoć svojih, izdresiranih, zmajeva uspevaju da savladaju.

(Spoiler alert - početak)


Iznenadila me je zadivljujuća kompjuterska animacija. Neke scene u filmu izgledaju kao da su zaista postojale, a ne da su nacrtane. Odlični glasovi upotpunjuju likove i daju im personaliti koji odlično pristaje njihovom izlgedu... Čak mi se čini da su likovi nacrtani po odabranom kastingu, ili obratno. Nemoguće da je čista koencidencija da glavnom junaku Hikapu glas pozajmljuje Jay Baruchel, koji je inače poznat po svojim "trapavo-smešnim" ulogama, te isto tako i da debeljuškastom i u faci okruglastom liku Snotlotu, glas pozajmuljuje Jonah Hill. Oduševilo me je upravo to, što crtani likovi ne samo da imaju duhovnu sličnost sa onima koji im glasove pozajmljuju, nego da čak neki od njih dosta i fizički podsećaju na glumce u stvarnom životu. :) 

Pored scenarija koji je uzbudljiv i koji osvaja već prvom Hikapovom izgovorenom rečenicom, u filmu mi se dopao originalni soundtrack, kompozitora John Powella. Sve vreme dok sam pisao kritiku slušao sam muziku iz filma. Čarobna je. Definitivno ću je downloadovati i ubaciti u telefon. Odlično pristaje uz svaku scenu u filmu i nekako me čini srećnim. Ceo soundrack poslušajte u sledećem klipu. :) 


Svi likovi u filmu su osobeni i svoji. Meni se naravno najviše dopao lik Hikapa, ali isto tako i njegove devojke Astrid - neustrašive plavuše, koja je sve dok se nije pojavio Hikap najviše isticala u borbama sa zmajevima. Ali kako je Hikap provodio vreme sa pravim zmajem, on se upoznao sa "bezbolnim" tehnikama savladavanja zmajeva (inače zmajevi se plaše jegulja, trave, vole da ih neko pomazi ispod vilice itd...) i tako je brže i lakše uspeo da se izbori sa različitim zmajevima. Astrid se u njega zaljubljuje nakog adrenaliske vožnje na Bezubom, u kojoj je shvatila koliko je ustvari Hikap hrabar. 

Snotlout, Rafnat, Astrid i Tafnat.

Pored Bezubog, dopao mi se i najvći zmaj na samom kraju filma, koji inače nema ime. Scena bitke u kojoj Hikap i družina na svojim zvmajevima vrše napad na njega bila je tehnički najzahtevnija i najsavršenija scena u filmu, a samim tim i moja omiljena. Naravno, dopalo mi se kako su napravljeni i svi drugi zmajevi, kao i to kako je za svakog od njih napravljena pozadinska priča (koji se čega plaši, koja je čija slabost itd..). Svi su originalni po pitanju izgleda iako je već do sada u svetu filma bilo napraveljno bezbroj različitih zmajeva. 

Omiljeni citat: 
Hiccup:  This is Berk. It's twelve days north of Hopeless and a few degrees south of Freezing to Death. It's located solidly on the Meridian of Misery. My village. In a word? Sturdy. It's been here for seven generations, but every single building is new. We have fishing, hunting, and a charming view of the sunsets. The only problems are the pests. You see, most places have mice or mosquitoes... We have... Dragons!
Shodno svemu što sam napisao, kao i napomeni u prethodnom postu oko promene načina ocenjivanja, ovaj film je po mom mišljenju zaslužio sledeću ocenu: 

AWESOMETACULAR!!

Jedan od mojih omiljenih animiranih filmova. Zaista sam uživao!! :) :) Obavezno treba iskusiti njegovu magiju!! :) 

Trejler pogledajte ovde: