11. децембар 2013.

Insidious: Chapter 2 - Podmukao 2

Reditelj ovog filma je očigledno imao samo jedan cilj. Uplašiti gledaoce najviše što može. I to ne samo prestrašnim scenama čistog horora, već i nebulozno jako pojačanim zvukom i raznim drugim (užasno jezivim) zvučnim efektima. Želeo sam da pogledam ovaj film odmah nakon prvog dela, koji mi se izuzetno dopao. Video sam reklamu koja je obećavala, a na kraju se ispostavilo da mi se dopao više nego što sam očekivao. Strašan je. Bizaran, drugačiji, ali mnogo mnogo konfuzniji od prvog dela, naravno u pozitivnom smislu. 

http://www.imdb.com/title/tt2226417/

Prvi deo "Insidiousa" završio se scenom koja je sve fanove horor filmova zaintrigirala. Kao veliki obožavalac žanra, svim srcem sam želeo da pogledam drugi deo u bioskopu. Nažalost, shodno u kojoj zemlji živim, naši distributeri nisu otkupili film, te sam ja "za nagradu" dobio narednih pet meseci čekanja HD verzije na internetu. Mogu reći da se čekanje isplatilo. I da, srećan sam što ga nisam pogledao u bioskopu, jer ne znam kako bih to preživeo. Video sam da su mi mnogi (nakon moje kritike prvog dela) rekli da im "Insidious" nikako nije strašan. Samo morate shvatiti da svako ima svoj ukus i svoje male fobije. Tako je meni, "Insidious" zbog mnogih bizarnih stvari koje se u njemu mogu naći i koje me plaše, zaista strašan film. THE END! :)

Glavne uloge: Patrick Wilson (Džoš), Rose Byrne (Rene), Ty Simpkins (Dalton), Andrew Astrow (Foster) i Barbara Hershley (Lorejn)
Sporedne uloge: Steve Coulter (Karl) i Lyn Shaye (Eliz)
Režija: James Wan
Žanr: horor, triler, misterija



Ovog puta nemam nameru da pišem "Spoiler alert", iz razloga što ne želim da oni koji budu pročitali blog naiđu na neke detalje koji će im pokvariti film i učiniti ga manje strašnim. Sve u svemu, radnja filma se predivno nadovezuje na prvi deo. Upotpunjuje praznine i zatvara rupe, ali tačno toliko da reditelj i scenaristi imaju mogućnosti da nastave ovu horor priču i u narednom delu. I upravo je to jedan od razloga zbog kojih volim "Insidious". Ovi filmovi su usko povezani, i svaki sledeći deo će biti zanimljiv zato što će samo proširiti priču prethodnih delova. "Insidious 2" je jedan od retkih horor nastavaka koji mi se dopao više nego original. Kada se setim legendarnog "Kruga"... Zaista nije bilo potrebe za nastavkom. Ne treba ni spominjati gluposti koje se nazivaju filmovima, u vidu "Paranormalne aktivnosti", "Poslednje ekskurzije" i "Saw" (doduše za "Saw" samo nekoliko zadnjih delova), čiji su nastavci ne samo glupi i banalni, već neverovatno nepotrebni i apsolutno iritantni. Čista suprotnost njima je "Insidious: Chapter 2", koji je opravdao više od 30 miliona dolara za američko prikazivanje u toku vikenda. 


Ovaj i gornji gif uzet je iz trejlera. 

Drugi deo je bolji i što se tiče scenarija, te i svih ostalih tehničkih zadataka. Tako je šminka odrađena vrhunski, dok je u prvom delu onaj crveni đavo bio veoma loš. Kamera je odlična, a montaža, kao jedan od ključnih faktora za dobar horor, izvedena tako da nakon svake strašne scene, sledi minut odmora, te se zatim teror nastavlja dalje. Muzika je strašna baš kao i u prvom delu. Interesatno je što je reditelj neke stvari za koje sam nakon prvog dela bio ubeđen da su takve kakve jesu, totalno izobličio i promenio ih, te me time nije samo dodatno prestravio, nego me je i iznenadilo njegovom bujnom i strašnom maštom. Na kraju, bio sam veoma pozitivno iznenađen, ali i preplašen scenama "na cimanje", kojih u ovom delu definitivno ima više nego u prvom. Oduševljava me da je ipak postoje horor filmovi koji bez ijedne kapi krvi mogu da vam se uvuku pod kožu i u nekim scenama prestaše kosti i smrznu vas od glave do pete.

Omiljeni citat (citat sa gornjeg gifa): 
"He's got your baby!"
kao i najstrašniji citat
"DON'T YOU DARE!!!"

Sve u svemu, prijatno prestravljen, "Insidiousu: Chapter 2" ću dati ocenu 6,7/10 i sa velikim nestrpljenjem krenuti da iščekujem treći, a nadam se i poslednji nastavak ove kultne horor sage. Lično meni, mnogo bolji i kompleksniji od Wanovog ovogodišnjeg kapitalca - horor filma "The Conjuring", koji, makar meni skoro uopšte nije bio strašan.

Trejler pogledajte ovde: