7. септембар 2013.

The Mortal Instruments: City of Bones - Instrumenti smrti: Grad kostiju

Zanimljivo je da nikada nisam voleo filmove poput ovog. I  dalje ne shvatam kako sam se odlučio da odem u bioskop. Da, video sam trejler i Lenu Headey, poznatiju kao kraljica Sersei ("Game of Thrones") i odlučio da ga pogledam. Samo zbog nje. Čitao sam kako je očajno prošao po pitanju zarade, i video dosta loših kritika. Čak sam dajući novac za kartu u poslednjem trenutku odlučio da mu ipak dam šansu. I drago mi je zbog toga. Izašao sam iz sale sa osmehom na licu, zadovoljan onim što sam video. Ne u prevelikoj meri, ali ipak zadovoljan. Očigledno je da moja duša voli bilo šta što ima veze sa magijom. Da sam znao da ću videti dosta magije, ne bih se dvoumio oko gledanja u bioskopu, već bih, možda, otišao na premijeru filma. Damn it Harry Potter. XD



Istina, ovaj film ima dosta elemenata sličnih Hari Poteru. Glavna junakinja na svoj rođendan saznaje da je posebna, drugačija od drugih... Zatim imamo dvorac nevidljiv za obične ljude, magiju, kletve, neku vrstu čarobnih štapića (mada su to u ovom slučaju čarobni kristali), rune, itd... I iako bi se često bunio i pričao da je neki film koji makar malo podseća na HP-a čista glupost, ovog puta moram reći drugačije. Naravno, "Mortal Instruments" je daleeeeeeko od Hari Potera koji je obeležio čitavu deceniju filmskog stvaralaštva. Ali, ne mogu se složiti sa kritikama da je ovaj film toliko loš. Čak suprotno. Dobar je, sasvim solidan. Imalo je par trenutaka koji su me potpuno razočarali, ali je sve to zajedno trajalo svega pet minuta. Taj "ljubavni kliše". Ali zato je kraj objasnio neke stvari i taj kliše je postao potpuno unikatan. Od početka do kraja filma bukvalno nisam trepnuo. A kraj i razjašnjavanje i ujedno uništenje tog ljubavnog klišea me je potpuno iznenadio i oduševio. Nekako se očekuje da se jedan teenage film u kome imamo dvoje zaljubljenih na kraju završi dobro po njihovu vezu, zar ne?? :)


Lena Headey - Džoselin

Glavne uloge: Lily Collins (Kler), Jamie Bower (Džejs), Robert Sheehan (Sajmon).
Sporedne uloge: Lena Headey (Džoselin), Jonatan Rhys Meyers (Valentin), Jared Harris (Hodž) i CCH Pounder (Dorotea)...
Režija: Harald Zwart
Scenario: Jessica Postigo, inače film je rađen po istoimenom romanu koji je napisala Cassandra Clare.
Žanr: Avantura, misterija, drama, romansa

(spoiler alert - početak)

Diskoteka. Svi obučeni u darkersku garderobu. U gužvi u klubu su i Kler i Sajmon, inače najbolji prijatelji. Odjednom, Kler u masi ugleda plavokosog momka Džejsa kako ubija jednog mladića koji je njih dvoje uveo u klub. Džejs vadi svoj mač iz tela mladića i automatski se okreće u pravcu Kler, očito iznenađen njenim vriskom. Tako je sve počelo. Kler je spazila nešto što niko drugi sem nje u klubu nije video. Ona je posebna, nije poput ostalih Zemljana. Ona je Senolovac, mada toga još uvek nije svesna. NJena majka je takođe jedna od njih. Ali, ni to mlada Kler ne zna. Kada Kler dobije poziv od majke koja joj kaže da nikako ne sme da se vrati kući (napala su je dva čoveka i od nje tražili zlatni pehar) njen život se zauvek menja. Ona se zajedno sa Džejsom, Sajmonom i ostalim Senolovcima upušta u avanturu u kojoj nikome ne može da veruje. NJen cilj - pronaći zlatni pehar i svoju majku. 


Izabel (Jemima West), Sajmon, Kler, Alek (Kevin Zegers) i Džejs

Pošto je Džejs više puta spasao Kleri život, ona u njemu pronalazi nešto što joj se dopada i zaljubljuje se u njega. Takođe od njega saznaje da je u istoj potrazi za peharom i zlobni Senolovac Valentin, koji, ako se domogne pehara može uništiti čitav njihov svet. Nakon što je Džejs odveo Kler u Institut, oronulu zgradu koja iznutra izleda poput dvorca, ona se upoznaje sa Hodžom koji joj objašnjava sve. Naime, njena majka je bila jedna od najboljih Senolovaca, takozvanih ubica demona. Kler saznaje i važnost pehara, kao i svoju ulogu u svemu tome. Jedina ona zna gde se pehar nalazi, ali kletva koja blokira njena sećanja mora izbledeti da bi Kler mogla da se seti gde je pehar zapravo. Nekoliko večeri kasnije, Kler po prvi put poljubi Džejsa i ostaje opčinjena njegovom lepotom. Uskoro svi oni učestvuju u borbi protiv vampira, demona, seni i veštica, a usput im u pomoć pristižu vukodlaci, ljudi bez usta i očiju, kao i veštac sa imenom Magnus. Na samom kraju filma, kada se prvi put pojavljuje Valentin saznajemo da je on Klerin i Džejsov otac. Tada cela situacija između Kler i Džejsa postaje čunda, s obzirom da su oni brat i sestra. Cela priča se naravno završava dobro. Kler uspeva da odbrani pehar od Valentina i pronalazi svoju majku.

Jonatan Meyers -Valentin

(spoiler alert - kraj)

Nikako ne volim taj Twilight fazon. Muka mi je i od same pomisli na tu sagu. Mnogi upoređuju ovaj film sa njim. A ja ne vidim razlog zašto. Mada, mnogi su upoređivali i Hari Potera sa Twilightom, pa zatim Hunger Games itd., a filmovi ustvari nemaju dodirnih tačaka. 
Meni se film, začudo dopao. Ali ne sada nešto toliko da ću ja danima ići i pričati samo o njemu. Čak šta više, mislim da ću ga za koji dan zaboraviti. Ali znam da sam onih dva sata u bioskopu zaista uživao. "Bilo je magično". :) 

Dopadaju mi se odlični vizuelni efekti, lep zaplet i još bolji rasplet, scenografija je predivna, kostimi su intrigantni, pogotovo za devojke. Mislim, devojke su fenomenalne, pogotovo glavna glumica... Još kada je u onom darkerskom stilu sa kratkom suknjom i dubokim kožnim čizmama...šta više reći... :) Muzika je super. Gluma je mogla biti bolja, a ceo film bi bio jedan od boljih letnjih blokbastera da nije bilo zaista glupih i nepotrebnih ljubavnih scena. Najviše od svih likova mi se dopala veštica Dorotea koju glumi CCH Pounder. NJena transformacija iz dobrog u zlo je bilo jedno od iznenađenja u filmu, a cela priča oko nje je najtajanstvenija i najintrigantnija. 

Omiljeni citat:
Hodge Starkweather: Everything you've heard... about monsters, about nightmares, legends whispered around campfires. All the stories are true.

"Instrumenti smrti" je film koji će vam popraviti dan, ali ćete ga nažalost brzo zaboraviti. Uprkos svoj magiji i mojoj ljubavi prema misteriji i avanturi ocenjujem ovaj film sa 6,5/10. Ljubavni kliše u filmu je ipak ostavio loš utisak po ceo film. Da nije bilo tih scena dobio bi minimum sedmicu. :)

Trejler pogledajte ovde: